Een website waar je een glimlach van krijgt voor KOM Nederland
Keurmerk Onafhankelijke Mondzorg (kortweg KOM) is een belangenorganisatie voor tandartsen en mondzorgprofessionals. Het KOM komt op voor de belangen van onafhankelijke tandartsen op het gebied van tarieven, vakmanschap en toekomstbestendigheid.
In het voorjaar van 2020 benaderde het KOM Anvy Digital voor de ontwikkeling van een volledig nieuwe website. De bestaande website was zeker niet slecht, maar ondersteunde op geen enkele manier de organisatie bij het behalen van de doelstellingen. Daar moest wat aan gebeuren.
Aan de slag
Na een kick-off waarin we alle aspecten van het KOM bespraken, zijn we van start gegaan met de vormgeving van wireframes. Wireframes zijn schetsen die duidelijk maken wat de flow van de website en de opbouw van de pagina’s is. Deze voegden wij samen in Adobe XD zodat deze doorklikbaar waren en dus tastbaar voor de klant.
Doelgerichte website
Inhoudelijk ligt de focus van de website op 1 van 4 conversies. Dit zijn: doneren, lidmaatschap, certificering aanvragen of een kwalificering aanvragen. Om daartoe te komen hebben we de thema’s duidelijk uitgelicht, waardoor duidelijk wordt voor tandartsen en mondzorgprofessionals welke belangen het KOM vertegenwoordigd.
Deze conversie-gerichte elementen op de website ondersteunen we met blogs, webinars en andere relevante informatie.
Zelfstandig content beheren
Om het beheer van de website gemakkelijk te maken, ontwikkelden we de nieuwe website van KOM Nederland op basis van het WordPress content management systeem. Vanzelfsprekend ondersteunen we het KOM met het periodiek updaten van de website. Maar door het toevoegen van het CMS is het KOM ook zelf in staat om veranderingen op de website door te voeren.